Implicatiile Misiunii
„Curand dupa aceea, Isus umbla din cetate in cetate si din sat in sat si propovaduia si vestea Evanghelia Imparatiei lui Dumnezeu. Cei doisprezece erau cu El;” (Lc.8:1). Evanghelistul Luca Il prezinta pe Domnul Isus Cristos oferind ucenicilor un model de slujire in lucrarea de vestire a Evangheliei. „Isus a chemat pe cei doisprezece ucenici ai Sai … i-a trimis sa propovaduiasca Imparatia lui Dumnezeu …” (Lc.9:1-2). „Ei au plecat si au mers din sat in sat, propovaduind Evanghelia …” (Lc.9:6). In situatia de fata, cei doisprezece ucenici sunt trimisi de Domnul Isus sa slujeasca in lucrarea de vestire a Evangheliei.
In Evanghelia dupa Luca, in capitolul zece, Scriptura prezinta trimiterea a saptezeci de ucenici in lucrarea de vestire a Evangheliei si invatatura pe care acestia o primesc de Domnul Isus in vederea realizarii misiunii lor. Acest pasaj Biblic ofera invatatura pentru slujirea misionara. Astfel, sunt aratate implicatiile misiunii:
Randuiala Domnului Isus
„Dupa aceea Domnul a mai randuit alti saptezeci” (Lc.10:1) Ucenicii au fost randuiti de Domnul Isus pentru slujirea misionara. Mandatul misiunii este oferit de Mantuitor, de aceea slujitorul este responsabil de lucrarea pe care o va face si va da socoteala de ea inaintea Domnului Isus.
Viziunea Domnului Isus
„… i-a trimis doi cate doi inaintea Lui, in toate cetatile si in toate locurile pe unde avea sa treaca El.” (Lc.10:1). Ucenicii isi indreapta slujirea dupa calauzirea Domnului Isus. Mantuitorul are un plan, iar, in acest plan de lucrare, slujitorii Lui sunt implicati. Slujirea ucenicilor face parte din strategia misionara a Domnului Isus in vederea implinirii planului Sau.
Colaborarea slujitorilor
„… i-a trimis doi cate doi …” (Lc.10:1). Se evidentiaza necesitatea colaborarii dintre ucenici si lucrul lor in echipa pentru a implini lucrarea misionara la care au fost chemati.
Ascultarea de voia Domnului Isus
- Rugaciune
„Mare este secerisul, dar putini sunt lucratorii! Rugati, dar, pe Domnul secerisului sa scoata lucratori la secerisul Sau.” (Lc.10:2). Ucenicii chemati in lucrarea Domnului, sunt chemati sa se roage pentru mai multi lucratori. Fiindca lucrarea este mai mare decat pot lucra ucenicii chemati, acestia trebuie sa sustina in rugaciune cresterea resursei umane pentru lucrarea Evangheliei.
- Slujire
„Duceti-va; iata, va trimit …” (Lc.10:3). Ucenicii nu trebuie doar sa se roage pentru „ridicarea” de lucratori care sa faca lucrarea lui Dumnezeu. In aceasta situatie, ei nu se roaga si asteapta sa vada ce lucratori vor veni, ci in acelasi timp ei se mobilizeaza pentru misiunea Evangheliei. Ucenicii, in timp ce vestesc Evanghelia, se roaga ca si alti lucratori sa li se alature pentru a duce la indeplinire marea lucrare a lui Dumnezeu. De asemenea, Mantuitorul ofera detalii pe care slujitorii Sai trebuie sa le urmeze (Lc.10:3-16). Slujirea se desfasoara intr-un context ostil ucenicilor, dar, si in acest context, acestia trebuie sa vesteasca cu putere Evanghelia aratand compasiune tuturor oamenilor.
- Reprezentare
„Cine va asculta pe voi pe Mine ma asculta; si cine va nesocoteste pe voi, pe Mine ma nesocoteste; iar cine Ma nesocoteste pe Mine nesocoteste pe Cel ce M-a trimis pe Mine.” (Lc.10:16). In tot timpul lucrarii, ucenicii reprezinta pe Domnul Isus. Lucrarea de vestire a Evanheliei pe care slujitorii Domnului o fac este, de fapt, lucrarea pe care Mantuitorul o face prin vietile lor. Evanghelia vestita de catre ucenici nu este mesajul lor, ci este Cuvantul lui Dumnezeu care are autoritate si prin care Duhul Sfant va duce mai departe lucrarea Domnului, convingand inimile pacatosilor ca au nevoie de mantuire (F.A. 2:37).
Pastor Ion Damian